Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Brand identity essentials
Authors: --- ---
ISBN: 1610580680 9781610580687 9781592535781 159253578X 9781592537938 1592537936 Year: 2010 Publisher: Beverly, Mass. Rockport Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This title outlines and demonstrates basic logo and branding design guidelines and rules through 100 principles including the elements of a successful graphic identity, identity programs and brand identity, and all the various strategies and elements involved.


Book
The management of design services.
Author:
ISBN: 0046581715 Year: 1973


Periodical
Design management journal.
Author:
ISSN: 2331110X Year: 2008 Publisher: Boston, MA : Design Management Institute,


Book
Design en entreprises : les pratiques de gestion du design
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782804165727 Year: 2011 Volume: *2 Publisher: Bruxelles De Boeck


Book
The Company image : building your identity and influence in the marketplace
Authors: --- ---
ISBN: 0471624241 Year: 1988 Publisher: Chichester Wiley


Periodical
Design management journal.
Authors: ---
ISSN: 15541142 19487177 19425074 Year: 1989 Publisher: Boston, MA : Design Management Institute


Book
Happening 2 : design for events
Authors: --- ---
ISBN: 9789492311030 9492311038 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Frame Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This inspiring book is a visual feast of 100+ global event designs which is a must for brand innovators and identity wizards. 'Happening 2' showcases every type of event experience, in the broadest sense possible - from fashion shows to festivals and exhibitions to exclusive product launches, ranging from the sparkling to the robust. Instead of telling you how to organize an event, 'Happening 2' focuses on the design, and informs readers exactly how the designers translated the brief into the eye-catching show. Each article attempts to capture the essence of translating a brand into an unforgettable experience. The extensive photography and informative descriptions allows these tempting temporary shows and innovative events to continue to live-on and be appreciated and enjoyed to the fullest. With today's communication overload, marketeers have to come up with new ways to get and keep people's attention. In Happening 2, designers explain how they translated the essence of a brand into an event, creating an experience that fascinates a global audience.


Book
Droom van helderheid : huisstijlen, ontwerpbureaus en modernisme in Nederland, 1960-1975
Author:
ISBN: 9789064507533 Year: 2011 Publisher: Rotterdam Uitgeverij 010

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Droom van helderheid laat de ontwikkeling zien van huisstijlen in Nederland tussen 1960 en 1975. In deze periode groeiden huisstijlen uit van een marginaal verschijnsel tot een onmisbaar element in de presentatie van bedrijven en instellingen. Veel bekende huisstijlen werden ontworpen door de ontwerpbureaus Total Design en Tel Design, pioniers op dit gebied in Nederland, met als belangrijkste vertegenwoordigers respectievelijk Wim Crouwel en Gert Dumbar. Volgens hen waren huisstijlen een vorm van 'goed ontwerp' en leverden ze een bijdrage aan het algemeen welzijn. Tegelijkertijd zag met name Total Design huisstijlen ook als een vorm van visuele efficiency, hiermee aansluitend bij de heersende modernistische ontwerpopvattingen en het vooruitgangsgeloof in de jaren zestig. In de loop van de jaren zeventig zagen bedrijven huisstijlen voornamelijk als een manier om hun imago te verbeteren. Het ook in Nederland actieve Engelse ontwerpbureau Allied International Designers was zich hier al eerder van bewust en profiteerde hiervan. In dit rijk geïllustreerde boek wordt aan de hand van casestudies als KLM (1963), PAM (1965), AH (1966), NS (1968), DSM (1969) en de PTT (1981) onderzocht hoe de ontwikkeling verliep van enkele opvallende huisstijlen en ontwerpbureaus in Nederland. Hierbij wordt veel aandacht besteed aan besluitvormingsprocessen binnen bedrijven en opvattingen van ontwerpers. Bron : http://www.boekenbank.be

Listing 1 - 10 of 10
Sort by